Zidentyfikuj wpływ (konsekwencje) każdego potencjalnego skutku błędu na klienta:
- Bezpieczeństwo operatora --> elementy
- Kolejnego (następnego klienta) --> złożenie
- Dalszych użytkowników --> system
- Maszyny (wyposażenie)
- Działanie samochodu
- Końcowego klienta
- Zgodność z rządowymi przepisami
Wszystkie niepożądane efekty (błędy) ze schematu „P” winny być uznane jako potencjalne skutki błędów
Nie zapomnij o końcowym działaniu produktu lub wpływie na końcowego klienta
Definiuj skutki przy pomocy terminów fizycznych odnoszących się do skutków funkcjonalnych produktu /systemu:
- hałas, zły wygląd, utrudnione sterowanie pojazdem, nieprzyjemny zapach, przerywane działanie
W przypadku następnej operacji używaj terminów jej dotyczących:
- Nie można dopasować, nie można połączyć, zagraża operatorowi, powoduje nadmierne zużycie narzędzia, niszczy osprzęt
Skutki (więcej niż jeden) przyporządkuj do określonego rodzaju błędu
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz